Här hittar du!

Gallery

20: Så här blev det. Det svåraste momentet i hjulbyggandet är också det svåraste att förklara. Och det är hur man justerar ojämnheter. Generellt skulle jag säga att justera med extremt små rörelser. Max ett kvarts varv i taget, gärna mindre. Är skevheten på höger sida, dra åt ekrarna som drar åt motsatt håll. Är det nästan färdigjusterat så kan man få släppa lika mycket på den sidan skevheten är för att inte överspänna hjulet. Skevhet i höjdled är lite knepigare. Men samma regel som ovan gäller, man får justera i motsatt del av fälgen. Ofta får man släppa på ena sidans alla ekrar och dra på andra sidan. Men tar man det bara försiktigt och man jobbar med en ny fälgbana så blir det inga problem med stora ojämnheter. heaven 068 logo2

Snart dags för GGN 2012!

Japp. Vilka är det nu som egentligen kan köra här? Forna hjältar slagna av snorungar, eller gammal är äldst? Vem tränar och vem knapprar på en smartfån? Dags att göra upp på SOEs officiella holmgång: SOE@GGN

Regler:
-Anmäl dig med vilken hoj som helst i vilken klass som helst.
-Anmäl dig i tråd på forumet
-Gemensam skrytöl kvällen innan
-Genensam depå med personal, tält och allt skit du kan behöva (tankar snabbare än Mats Nilsson f ö)
-Gemensam skrytmiddag och prisutdelning.

Pris: Gratis.

Anmäl dig i tråden på forumet med: namn, startnr, klass, hoj

Comments are closed.