Här hittar du!

Gallery

Anders klipper sista specialen sunken 20: Så här blev det. Det svåraste momentet i hjulbyggandet är också det svåraste att förklara. Och det är hur man justerar ojämnheter. Generellt skulle jag säga att justera med extremt små rörelser. Max ett kvarts varv i taget, gärna mindre. Är skevheten på höger sida, dra åt ekrarna som drar åt motsatt håll. Är det nästan färdigjusterat så kan man få släppa lika mycket på den sidan skevheten är för att inte överspänna hjulet. Skevhet i höjdled är lite knepigare. Men samma regel som ovan gäller, man får justera i motsatt del av fälgen. Ofta får man släppa på ena sidans alla ekrar och dra på andra sidan. Men tar man det bara försiktigt och man jobbar med en ny fälgbana så blir det inga problem med stora ojämnheter. krokmek

Två svenskar kör Dakar 2012!

Ronnie Bodinger och Thomas Berglund försvarar den svenska äran i Dakar i år!

Följ Ronnie på hans blog, Vägen till Dakar eller kolla in  menyn till vänster!

Följ Thomas förberedelser här, Berglundracing.com

Diskutera och ställ frågor om Dakar 2012 i forumet: Dakar 2012

Comments are closed.