Här hittar du!

Gallery

19: Nu är det färdigt. Man får ta justeringen i små omgångar och hela tiden hålla koll på skevheten. På MTB-hjul lyssnar man ljudet på ekrarna för att höra så man får rätt spänning. Alla ekrar på framhjulet skall ha samma klang. Bakhjul är lite annorlunda då det är olika längd på ekrarna så där är det två olika klanger. Men på Mc-hjulet är det omöjligt att gå efter klangen så i mitt fall fick man gå på känsel. Alla nipplar fick dras med samma kraft. Inte lätt, men med lite handlag är det inga problem. Enligt Torbjörn Gustavsson teknisk ansvarig på KTM fabrikscrossteam så använder man alltid momentnyckel numer när man bygger hjul på fabriksteamen. Det gör att hjulen håller mycket bättre. Trasig kylarslang vila start

Hemmabyggd hasplåt

Mått på plåten: 450 x 215 mm + örat på Ca: 20 x 30 mm

5 st försänkta insex skruvar.

Tidsåtgång Ca: 60 minuter.

Kostnad: En påse bullar till Svetsverkstaden.

Kostnad för original hasplåt 750 : –

Tillverkare och fotograf: Jonas Larsson i Smedjebacken