Här hittar du!

Gallery

14: När du nu tröttnat på att pumpa är det dags för kolvstyrningen. Det kommer ett luftningsmoment till, så det behöver inte vara perfekt nu. Fyll upp olja ända upp till kanten. Tryck ned kolvstyrningen så långt det går utan våld. Det finns ett litet lufthål på sidan kolvstyrningen, se till att det kommer ut olja där när du trycker nedåt. Håll sedan ett bestämt tryck på kolvstyrningen samtidigt som du släpper ut luften från blåsan. Då ska kolvstyrningen sjunka ned. Tryck med den fasta nyckeln. Montera låsringen. 047 lera1 a31b

Fiskelina i glasögonen

När man kör i regn, dimma, lera eller annat som har tendens att fastna på glasögonen finns olika alternativ. Tear-off-glas är ett helt glas man slänger när det blivit för skitigt och då man kan upp till tio lager räcker det ju ett tag. En annan modell är roll-off, vilket är en rulle plastfilm man rullar på valsar på var sin sida om glajjorna. Problemet med dessa båda är att då det är minst två lager glas kan vatten tränga in och göra synfältet suddigt, vilket man kan se på tävlingar, där förare slänger hela glasögonen och kör helt utan. Man kan sätta dit fiskelina mellan glasen och på så sätt få en distans mellan glasen. Detta funkar bara på roll-off-brillor. Nedan följer en kort beskrivning av hur du gör detta busenkla, men nästa nödvändiga ingrepp.

Du behöver: Fiskelina 1 m och näbbtång

-Calle Hagenblad-